Director/patron de companie/organizație:
– “Asa și? Ce trebuie să facem?!? Știu, desemnăm un manager de proiect! Mai departe e treaba lui/ei!”
Manager de proiect:
-“Deci ce am de făcut? Cu ce să încep?”
Din fericire, vă putem răspunde la întrebări. Iată primele lucruri ce trebuie îndeplinite pentru demararea unui proiect cu șanse rezonabile de succes:
1. Angajamentul
E nevoie de angajamentul și sprijinul echipei de management, măcar un șef mare care să fie realmente responsabil pentru acest proiect. Sigur că e nevoie de colaborarea eficientă cu mai multe departamente, dar să nu se uite că în final directorul general și consiliul director poartă răspunderea și achită prejudiciile datorate neconformității după data de 25 mai 2018.
2. Informarea
Sursa oficială de informații despre GDPR se găsește aici. Vă avertizăm însă că această documentație este o foarte lungă listă de prevederi descrise în termeni neprietenoși cu nespecialiștii. Desigur Google poate fi de ajutor, dar informațiile livrate sunt disparate și de multe ori orientate spre scopuri înguste. Dar… iată și o soluție concretă și facilă de a obține informații complete și adaptate intereselor voastre: Cursul online de introducere în GDPR.
Este foarte important pentru succesul proiectului ca toți experții ce participă la proiect să fie instruiți la același standard – vă va scuti de multe blocaje, neînțelegeri și chiar conflicte.
3. Definirea scopului proiectului
După ce v-ați lămurit ce înseamnă GDPR pentru propria organizație, multele condiții care trebuie îndeplinite trebuie prioritizate din punct de vedere al impactului – mai ales când resursele sunt limitate. Timpul rămas până la termenul stabilit de 25 mai e oricum extrem de limitat. Dar este de așteptat ca multe din activitățile derulate să fie amendate semnificativ sau chiar să fie introduse activități noi special destinate respectării GDPR. Împreună cu experții disponibili în organizație sau cu consultanți externi veți stabili lista de cerințe.
4. Resursele
Trebuie să implicați multe resurse din diferite departamente. Datele sunt colectate, procesate sau stocate în diferite zone și aplicații. Aveți nevoie de colaborarea lor deplină pentru a acoperi întreaga organizație.
5. Planul
Alcătuiți un plan de proiect cu activități, termene și resurse alocate (umane și financiare deopotrivă). Aveți în vedere cum veți controla progresul activităților și modul de colaborare între departamente. Veți fi în situația de a raporta mai sus stadiul acestui proiect costisitor din multe puncte de vedere.
6. Start
Acum sunteți pregătiți să începeți cu adevărat munca spre respectarea cerințelor GDPR. Câteodată va fi greu pentru că principiile sale pot da peste cap rutina confortabilă. Mai multe activități destinate persoanelor vizate, mai multe reguli de securitate a informațiilor, mai multă documentație care să ateste îndeplinirea obligațiilor.
Dar … la capătul drumului veți fructifica oportunitatea strategică a GDPR pe care nu mulți o întrezăresc astăzi.
Încă ceva: Op.team vă poate ajuta cu Servicii integrate GDPR!