Intotdeauna poveștile au darul să convingă mai mult decat orice teorie. Iar pățaniile altora ne invață mai bine decât recomandările specialiștilor. Așadar iată o poveste adevarată care a devenit între timp un clasic studiu de caz.
Actorul Principal
Home Depot este o firmă americană de comercializare de produse și scule de construcție pentru uzul clienților casnici. O emblemă globală a comerțului de profil, este prezentă și în România prin Brico Depot. În 2016 avea 2,274 magazine cu peste 400.000 angajați.
Povestea
În septembrie 2014 compania a anunțat că în lunile aprilie și mai ale aceluiași an sistemele sale de POS au fost infectate cu malware deghizat în program anti-virus.
Consecinte
În martie 2016 compania a înregistrat pierderi de 19.5 milioane de dolari, dintre care 13 milioane despăgubiri în favoarea clienților și 6.5 milioane pentru servicii de protecție a datelor personale ale deținătorilor de carduri.
Au fost furate informații legate de carduri pentru un număr de 40 milioane persoane, iar adresele de email au fost furate unui număr de 52 milioane clienți. Au fost clienți cărora li s-au furat ambele categorii de date personale.
În total costurile acestui incident de securitate s-au situat la aproximativ 161 milioane dolari (cifrele diferă) destinate despăgubirilor persoanelor afectate dar și costurilor suplimentare de asigurare împotriva incidentelor de securitate.
Concluzie
Sunt multe magazine cu reputație și valoare care oferă senzația de confort și siguranță. A inceput însă o nouă epocă în care caracteristicile produselor oferite de o companie nu mai sunt suficiente pentru a păstra încrederea și fidelitatea clienților.