Aplicațiile de tip WhatsApp sunt folosite pe scară largă de către companii ca o metodă gratuită și ușoară de comunicare mobilă, dar au un dezavantaj – nu sunt pe deplin sigure și nu sunt compatibile cu GDPR atunci când sunt utilizate la locul de muncă.

În iulie 2018, WhatsApp a fost etichetata de compania de securitate pentru dispozitive mobile, Appthority, drept una dintre aplicațiile cel mai adesea neglijate de companiile interesate de securitatea informatiilor. Facebook Messenger a ocupat, de asemenea, un loc proeminent pe aceasta listă.

Aceste probleme nu sunt noi. Aplicatia WhatsApp, de exemplu, nu a fost construita niciodată pentru afaceri. A fost adoptată pe scară largă de către companii, deoarece serviciile sale prietenoase – inclusiv mesageria instantanee, apelurile vocale și chat-urile – îi ajută pe manageri și pe toti angajatii să rămână productivi indiferent de locatie. Dar, din motivele evidențiate de Appthority, companiile încep să-si schimbe parerea.

In iunie 2018 compania germană de automobile Continental AG a interzis instalarea aplicatiilor WhatsApp și Snapchat pe cele aproximativ 36 000 de dispozitive ale companiei, după ce instanțele de judecata și de autoritățile de protecție a datelor au mentionat în mod repetat unele probleme de securitate a informațiilor datorate acestei aplicatii.

Principala preocupare a companiei Continental a fost faptul că aplicațiile WhatsApp și Snapchat accesează baza de date  a expeditorului ce contine adresele destinatarilor mesajelor  fără permisiunea acestuia. O dată ce aceste informatii de contact sunt în custodia WhatsApp (acum deținută de Facebook) nu se mai poate controla pe deplin cu cine vor fi împărtășite sau daca, în viitor, vor fi vândute.

Soluția companiei Continental a constat in trecerea la “alternative mai sigure”. Având în vedere potențialul pentru amenzile mari și pierderea reputației (în conformitate cu regulile GDPR, companiile au la dispozitie doar 72 de ore pentru a raporta o bresa de securitate către autoritatea de supraveghere), este posibil ca mai multe companii să le urmeze exemplul.

Deci, ce pot face companiile pentru a se asigura că datele lor nu sunt compromise prin utilizarea de aplicațiile de mesagerie?

O opțiune ar fi imitarea companiei Continental și găsirea de alternative care să protejeze datele și să asigure pe deplin confidentialitatea unor conversații.

Directorii executivi sunt în cele din urmă responsabili pentru protejarea datelor deținute de organizația lor. Aplicatiile mobile gratuite, cum ar fi WhatsApp, sunt legitime, convenabile și pot spori productivitatea, dar unele nu sunt pe deplin sigure sau compatibile cu GDPR atunci când sunt utilizate în mediul de lucru. Atractivitatea gratuitatii poate deveni un preț pe care tot mai multe companii nu vor mai fi dispuse să-l plătească.

Sursa: https://gdpr.report/news/2018/08/16/the-app-trap-why-consumer-messaging-apps-raise-business-data-security-fears/

Daniela Cretu

Aticole recente

Monitorizarea video a angajatilor

Ce frumoasă și ușoară ar fi viața angajatorilor dacă nu ar trebui să-și facă deloc griji cu privire la integritatea…

5 years ago

6,5% amenda pentru IMM

Cu un temerar optimism, firmele mici și mijlocii sunt încredințate că amploarea cerințelor GDPR și a amenzilor aferente nu reprezintă…

5 years ago

5 avantaje ale externalizarii DPO

Responsabilul cu Protecția Datelor (DPO): personajul inedit introdus de GDPR despre care s-a discutat mult și s-a acționat mult mai…

5 years ago

Răspunderea civilă a angajatorului

Breșele de securitate sunt în imensa majoritate a cazurilor considerate a fi produse de hackeri necunoscuti.  Realitatea statistica contrazice ferm…

5 years ago

Spital amendat pentru nerespectarea GDPR

Institutiile medicale de stat sau private sunt in mod special vulnerabile in fata cerintelor complexe ale protectiei datelor personale din…

5 years ago

Brexit si GDPR

Zilele se scurg din ce în ce mai repede spre un verdict din ce în ce mai probabil: “no deal…

5 years ago

Acest site foloseste module cookie.